
Nazwa zadania:
Przebudowa drogi gminnej nr 108345L od km 0+000 do km 1+870w m. Ostrów gm. Wilkołaz.
Dofinansowanie: 865 842,82 zł
Całkowita Wartość: 1 731 685,64 zł
Długość drogi: 1 870m
Początek przebudowywanej drogi gminnej stanowi włączenie do drogi pow. nr 2722L położonej na działce o nr ew. 172 obręb Ostrów gm. Wilkołaz, natomiast koniec drogi stanowi włączenie do drogi pow. nr 2724L położonej na działce o nr ew. 284/2 obręb Ostrów gm. Wilkołaz. Przebudowany odcinek drogi będzie obejmował między innymi zakres prac tj. roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, roboty zimne, wykonanie elementów odwodnienia, wykonanie utwardzonych poboczy– mechaniczne formowanie z wykonaniem utwardzenia warstwą grubości 15 cm z mieszanki niezwiązanej z kruszywem 0/31,5 mm, C90/3 obustronnych poboczy szerokości po 0,75 m od km 0+000 do km 1+870, wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego- warstwa wiążąca grubości 5 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 mm AC 16W50/70) standard II jak dla ruchu KR1-2 szerokości 3,60 m na odcinku zasadniczym , poszerzona do szerokości 5,10 m na mijankach, łuku poziomym oraz poszerzeniach w obrębie włączeń do dróg powiatowych, od km 0+000 do km 1+870 oraz warstwa ścieralna –grubości 4 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11,2 ( AC 11W50/70) standard II jak dla ruchu KR1-2 szerokości 3,50 m na odcinku zasadniczym, poszerzona do szerokości 5,00 m na mijankach, łuku poziomym oraz poszerzeniach w obrębie włączeń do dróg powiatowych od km 0+000 do km 1+870 oraz wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego – oznakowanie drogowego znaki ostrzegawcze z grupy A, B małe, (znaki A7 o podstawie 900 mm).Długość przebudowywanej drogi gminnej nr 108345L wynosi 1870 m. W celu umożliwienia dogodnego wymijania się pojazdów na istniejących poszerzeniach pasa drogowego zaprojektowano mijanki tj. jednostronne poszerzenia nawierzchni bitumicznej o 1,50 m (do szerokości 5,00 m ) na długości 25,0 m ze skosami 1:2 w ilości 5 szt. na odcinkach Nr 1 od km 0+119,40 do km 0+144,40 strona prawa, Nr 2 od km 0+637,60 do km 0+662,60 strona prawa, Nr 3 od km 1+046,00 do km 1+071,00 strona lewa, Nr 4 od km 1+248,70 do km 1+273,70 strona prawa
Dzięki realizacji inwestycji nastąpi podniesienie jakości życia mieszkańców w miejscowości Ostrów dla których nastąpi poprawa jakości życia związanej z użytkowaniem nowopowstałej infrastruktury oraz poprawy dostępności terenów inwestycyjnych.

Dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Celowego
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
Dofinansowanie: 369 993,11 zł
Całkowita Wartość: 739 986,22 zł
Długość drogi: 930m
Zakres rzeczowy w/w zadania obejmuje: roboty przygotowawcze, zabezpieczenie instalacji podziemnych, elementy odwodnienia, roboty ziemne, podbudowa, nawierzchnia, roboty wykończeniowe oraz oznakowanie pionowe .
Wykonanie przebudowy drogi gminnej nr 118062L ma na celu i pozwoli na uzyskanie normatywnych parametrów technicznych w klasie D dotyczących szerokości pasa ruchu, grubości nawierzchni, geometrii nawierzchni, szerokości poboczy , odwodnienia korony drogi dla umożliwienia obciążenia drogi gminnej ruchem KR1/2 . Przebudowę konstrukcji nawierzchni drogi gminnej zaprojektowano następująco:
- warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego 0/11,2 mm ( AC 11S 50/70) jak dla ruchu KR1-2
- warstwa wyrównawcza grubości 5 cm z betonu asfaltowego 0/11,2 mm ( AC 11 W 50/70) jak dla ruchu KR1-2
- Mechaniczne skropienie emulsją asfaltową na zimno wykonanej górnej warstwy podbudowy emulsją asfaltową szybko rozpadową w ilości 0,8 kg/1 m2 .
- warstwa górna podbudowy (klinująca ) z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
(mieszanka sortowana 0/31,5 mm) grubości po zagęszczeniu 10 cm
- dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie ( mieszanka sortowana 0/63 mm) grubości po zagęszczeniu 20 cm )przebudowywany odcinek drogi zostanie dostosowany do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku osi napędowej do 8 t.
Cały zakres realizowanej inwestycji przebiega przez obszary wiejskie, przez co wpływa pozytywnie na ich rozwój. Komunikacja drogą gminną nr 118062L o nawierzchni bitumicznej umożliwi lepszy dojazd mieszkańcom Zalesie do Kościała Parafialnego ,Szkoły Podstawowej, Świetlicy Wiejskiej, Ośrodka Zdrowia czy obiektów sportowych i placu zabaw. Dzięki realizacji inwestycji nastąpi podniesienie jakości życia mieszkańców Zalesia dla których nastąpi poprawa jakości życia związanej z użytkowaniem nowopowstałej infrastruktury.

Dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Celowego
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
Dofinansowanie: 175 371,55 zł
Całkowita Wartość: 350 743,11 zł
Długość drogi: 518m
Zakres rzeczowy w/w zadania obejmuje: roboty ziemne, podbudowa drogi, nawierzchnia drogi z betonu asfaltowego, pobocza drogi, oznakowanie oraz zabezpieczenie istniejącej infrastruktury.
Głównym celem przebudowy drogi gminnej jest poprawa stanu technicznego, a co za tym idzie poprawa warunków technicznych i funkcjonalnych na drogach gminy Wilkołaz. Projektowana przebudowa drogi pozwoli zastosować rozwiązania wynikające wprost z przepisów i wytycznych. Wykonanie przebudowy drogi gminnej nr 118007L ma na celu i pozwoli na uzyskanie normatywnych parametrów technicznych w klasie L . Przebudowę konstrukcji jezdni drogi gminnej klasy L o szerokości 3,50 m dla ruchu lekkiego KR-2 zaprojektowano następująco :
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/20 mm ( 100 Kg/m2 ) o grubości 4 cm szerokości 3,50 m, warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego 0/25 mm (125 Kg/m2) o grubości 5 cm szerokości 3,58 ,skropienie zagęszczonej podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,7 kG/m2, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grubości 23 cm po zagęszczeniu wykonana w dwóch warstwach szerokości 3,60 cm, wzmocnienie istniejącej warstwy podbudowy poprzez uzupełnienie i połączenie dodatkowej warstwy kamienia łamanego o grubości średnio 7 cm do grubości 13 cm, zagęszczenie uzupełnionej i wyrównanej podbudowy. Po wykonaniu w/w konstrukcji nawierzchnia i podbudowa o grubości 45 cm spełni warunek mrozoodporności.
Uzupełnienia jezdni na poszerzeniach zaprojektowano następująco :
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12,8 mm ( 100 Kg/m2 ) o grubości 4 cm szerokości 5,00 m, warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego 0/20 mm (125 Kg/m2) o grubości 5 cm szerokości 5,08 m, skropienie zagęszczonej podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,7 kG/m2, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grubości 23 cm po zagęszczeniu wykonana w dwóch warstwach szerokości 5,10 m, poszerzenie istniejącej warstwy podbudowy warstwą kamienia łamanego stabilizowanego mechanicznie o grubości średnio 13 cm na warstwie odsączającej z piasku gruboziarnistego o grubości 10 cm – łączna szerokość poszerzenia do 3,60 m, zagęszczenie gruntu rodzimego pod wykonywane poszerzenie podbudowy. Warstwę wyrównawczą i ścieralną zaprojektowano na całej szerokości jezdni .
Ponadto zakres inwestycji obejmuje wykonanie obustronnych poboczy utwardzonych o szerokości po 0,75m wyprofilowanych i utwardzonych kamieniem łamanym grubości 15 cm ułożonym na warstwie piasku gruboziarnistego o grubości warstwy 10 cm. Przebudowywany odcinek drogi gminnej nr 118007L zostanie dostosowany do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku osi napędowej do 8 t.
Dzięki realizacji inwestycji nastąpi podniesienie jakości życia mieszkańców Wilkołaza Górnego dla których nastąpi poprawa jakości życia związanej z użytkowaniem nowopowstałej infrastruktury. Inwestycja przyczyni się do przeciwdziałania marginalizacji społeczności lokalnej, wykorzystania wartości kulturowych i przyrodniczych gminy do rozwoju miejscowości, jak również poprawy estetyki i funkcjonalności miejscowości, w których będzie realizowana inwestycja.

Kwota dofinansowania: 362 483,00 zł
Całkowita wartość inwestycji: 724 967,92 zł
Dofinansowanie z programu: Rządowego Fundusz Rozwoju Dróg (nabór2021-zadanie jednoroczne)
z przepisów i wytycznych, tj. poszerzeniu istniejącej podbudowy do szerokości z 2.5m do 3.58m, wzmocnienie istniejącej podbudowy z zagęszczeniem, wykonanie podbudowy zasadniczej z materiału kamiennego, wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5cm oraz warstwy ścieralnej gr. 4cm. Ponad to zakres inwestycji obejmuje wykonanie obustronnych poboczy utwardzonych
o szerokości po 0.75m. Poprzez wykonanie przebudowy drogi na przedmiotowym odcinku, droga gminna w m. Obroki uzyska nawierzchnię twardą, umożliwiającą dogodny dojazd w każdych warunkach atmosferycznych mieszkańcom do swoich siedzib, użytków rolnych, a także wpłynie na poprawę dostępności do usług publicznych zlokalizowanych w centrum gminy – m. Wilkołaz Pierwszy. Znajduje się tam m.in. Urząd Gminy, Ośrodek Pomocy Społecznej, ośrodek zdrowia, apteka, szkoła podstawowa, przedszkole, Gminny Ośrodek Kultury oraz Kościół. Przebudowa drogi gminnej wpłynie na sprawniejszą realizację zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli poprzez umożliwienie dogodniejszego dojazdu do miejscowości Obroki służbom porządkowym, tj. straży pożarnej, policji, pogotowiu ratunkowemu czy jednostkom wojskowym. Cały zakres realizowanej inwestycji przebiega przez obszary wiejskie, przez co wpływa pozytywnie na ich rozwój. Komunikacja drogą gminną nr 118063L o nawierzchni bitumicznej umożliwi lepszy dojazd do Szkoły Podstawowej w Marianówce. Dzięki realizacji inwestycji nastąpi podniesienie jakości życia mieszkańców m. Obroki dla których nastąpi poprawa jakości życia związanej z użytkowaniem nowopowstałej infrastruktury.

Przebudowa drogi gminnej nr 118061L od km 0+000 do km 0+400,50 w miejscowości Rudnik Kolonia
Kwota dofinansowania: 112 119,00 zł
Całkowita wartość inwestycji: 224 239,57 zł
Dofinansowanie z programu: Rządowego Fundusz Rozwoju Dróg (nabór2021-zadanie jednoroczne)
Przebudowywana droga gminna nr 118061L od km 0+000 do km 0+400,50 w miejscowości Rudnik Kolonia stanowi drogę dojazdową do zabudowy siedliskowej oraz okolicznych pól uprawnych, łączy się bezpośrednio z drogą wojewódzką nr 842 (Rudnik Szlachecki-Wysokie-Krasnystaw), która zapewnia połączenie okolicznym mieszkańcom z drogą krajową nr 19 .Operacja przyczyni się do utworzenia sieci dojazdowej – zapewni ciągłość komunikacyjną z mniejszej miejscowości Rudnik-Kolonia do większych skupisk osadniczych Gminy np. Wilkołaz Pierwszy, gdzie mieszczą się m.in. ośrodek zdrowia, apteka, szkoła podstawowa, przedszkole, Kościół, Urząd Gminy, urząd pocztowy, biblioteka oraz obiekty rekreacyjne. Planowana operacja przyczyni się do rozbudowy wewnątrzregionalnej infrastruktury transportowej.
Projektowana przebudowa drogi gminnej nr 118061L pozwoli zastosować rozwiązania wynikające wprost z przepisów i wytycznych, tj. szerokość jezdni 3,5m o nawierzchni z betonu asfaltowego, pobocza szer. 0,75m utwardzone kruszywem, normatywne spadki poprzeczne 2% (jezdnia), 8% (pobocze), zaprojektowano korektę niwelety jezdni w celu uzyskania prawidłowego odwodnienia i płynności drogi. Zaprojektowana konstrukcja drogi w postaci:
• warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S gr. 4cm
• warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W gr. 5cm
• podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3 gr. 20cm
• warstwa mrozoochronna z mieszanki związanej cementem C3/4 < 6 MPa gr. 15 cm
w sposób znaczący wydłuży okres eksploatacji przedmiotowej drogi, a także poprawi warunki akustyczne oraz wpłynie na zmniejszenie ilości emitowanych spalin.
Umowa z wykonawcą robót została zawarta w dniu 21.06.2021 r.

Utwardzenie dna i odwodnienie wąwozu lessowego w ciągu drogi gminnej nr 108338L od km 1+787 do km 1+887 w miejscowości Zalesie
Kwota dofinansowania: 63 780,00 zł
Całkowita wartość inwestycji: 79 734,75 zł
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
Podstawowe parametry projektowe:
- długość drogi: 100 m
- droga gminna klasy D
- kategoria ruchu – KR1/2 (ruch lekki),
- podstawowa szerokość jezdni: - 3,50 m.
- szerokość poboczy – dwustronne pobocze ziemne o szerokości 0,75m z kruszywa.

Kwota dofinansowania: 203775,00 zł
Całkowita wartość inwestycji: 291107,25 zł
Dofinansowanie z programu: Fundusz Dróg Samorządowych
Przebudowa drogi gminnej nr 118055L zostanie wykonana na odcinku dł. 683 mb od km 0+910 do km 1+593.
Projektowana przebudowa drogi gminnej pozwoli zastosować rozwiązania wynikające wprost z przepisów i wytycznych, tj. szerokość jezdni 3,5m o nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej asfaltowej, utwardzone obustronnie pobocza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o szerokości 0,75 cm. Zaprojektowana konstrukcja drogi w postaci: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11,2 (AC 11W/70) gr. 4cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11,2 (AC 11W/70) gr. 4cm.
Umowa z wykonawcą robót została zawarta w dniu 24.12.2020r. z terminem zakończenia do 30.06.2021r.

Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Wilkołaz-Stacja Kolejowa od km 0+005,70 do km 0+449,00
Kwota dofinansowania: 153693,00 zł
Całkowita wartość inwestycji: 204925,30 zł
Dofinansowanie z programu: Fundusz Dróg Samorządowych
Przebudowa drogi gminnej wpłynie na sprawniejszą realizację zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli poprzez umożliwienie dogodniejszego dojazdu do miejscowości Wilkołaz-Stacja Kolejowa służbom porządkowym, tj. straży pożarnej, policji, pogotowiu ratunkowemu czy jednostkom wojskowym.. Dzięki realizacji inwestycji nastąpi podniesienie jakości życia mieszkańców m. Wilkołaz-Stacja Kolejowa dla których nastąpi poprawa jakości życia związanej z użytkowaniem nowopowstałej infrastruktury.
Zakres prac i harmonogram
1. | ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE. | 04.2020-06.2020 |
2. | ROBOTY ZIEMNE. | 04.2020-06.2020 |
3. | ODWODNIENIE KORPUSU DROGOWEGO | 04.2020-06.2020 |
4. | PODBUDOWY. | 04.2020-06.2020 |
5. | NAWIERZCHNIE. | 04.2020-06.2020 |
6. | ROBOTY WYKOŃCZENIOWE. | 04.2020-06.2020 |
7. | OZNAKOWANIE DRÓG. | 04.2020-06.2020 |
<< | Czerwiec | >> | |||
---|---|---|---|---|---|
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Czerwiec | |||||
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
